środa, 8 października 2014

77. Zupa drobiowa z mleczkiem kokosowym


Dzisiejsza zupa jest modyfikacją pewnego przepisu... wobec tego aby być w porządku podam w pierwszej kolejności oryginalny przepis a następnie moje "usprawnienia" :)

Składniki:
  • kawałek korzenia galgantu (ok. 2 cm),
  • 1 gałązka trawy cytrynowej,
  • 400 ml bulionu drobiowego,
  • 400 ml nie słodzonego mleczka kokosowego (z puszki),
  • 3 liście cytryny,
  • 3 gałązki kolendry,
  • 2 duże strączki czerwonego chilli,
  • 4 dymki,
  • 250 g filetów z piersi kurczaka,
  • 3 łyżki sosu rybnego,
  • 1 łyżka soku z limonek,
  • 1 łyżeczka brązowego cukru.

Wykonanie:
  1. Galgant obrać i zetrzeć na drobnej tarce . Trawę cytrynową obrać, osuszyć i porwać na kawałki.
  2. Bulion oraz mleczko kokosowe zagotować. Dodać do nich starty galgant, trawę cytrynową oraz umyte liście cytryny. Nakryć garnek pokrywką i gotować zupę na małym ogniu około 20 minut.
  3. Kolendrę umyć, posiekać. Strączki chilli oczyścić i pokroić na cienkie paseczki. Dymkę pociąć na talarki, a filety z kurczaka na paseczki o grubości 1 cm.
  4. Trawę cytrynową i liście cytryny wyjąć z zupy, wrzucić do niej kurczaka i gotować na małym ogniu około 2 minut. Dodać dymkę i gotować jeszcze przez 1 minutę.
  5. Doprawić zupę sosem rybnym, sokiem z limonek oraz cukrem. Jeszcze raz doprowadzić do wrzenia. Przed podaniem oprószyć siekaną kolendrą oraz chilli.


Moje modyfikacje:
Po pierwsze - czego nie miałem:

Modyfikacja składników:
  • kawałek korzenia galgantu - zamiennie użyłem imbiru,
  • 1 gałązka trawy cytrynowej - bez zamiennika (można eksperymentalnie dodać gałązkę świeżej melisy),
  • 3 liście cytryny - bez zamiennika,
  • 3 gałązki kolendry - zamiennie użyłem lubczyku,
  • 4 dymki - zamienne użyłem 2 średnie cebule (zwykłą i czerwoną),
  • 1 łyżka soku z limonek - zamiennie użyłem soku z cytryny,
  • 1 łyżeczka brązowego cukru - bez zamiennika - jakoś nie zauważyłem tego składnika na końcu listy, więc nie dałem, zresztą i tak nie miałem.
Dodatkowo:
  • 1 liść laurowy,
  • 3 ziarenka ziela angielskiego,
  • 2 ząbki czosnku.
Moje wykonanie:
  1. Imbir obrałem i drobno posiekałem. Cebulę pokroiłem w półksiężyce, kurczaka pokroiłem na kawałki o wielkości ok. 1x1x2 cm, strąki chilli oczyściłem i pokroiłem na drobne paseczki. Posiekałem także czosnek.
  2. Zagotowałem bulion (tj. 400 ml wody i kostka rosołowa) razem z mleczkiem kokosowym. Dodałem liść laurowy i ziele angielskie.Chwilę pogotowałem pod przykryciem.
  3. Dodałem posiekany imbir. Chwilę pogotowałem pod przykryciem.
  4. Dodałem pokrojoną cebulę i posiekany czosnek. Chwilę pogotowałem pod przykryciem.
  5. Dodałem pokrojoną pierś z kurczaka. Pogotowałem pod przykryciem około 5-7 minut.
  6. Dodałem pokrojone strąki chilli. Chwilę pogotowałem pod przykryciem.
  7. Doprawiłem zupę sosem rybnym, sokiem z cytryny. Chwilę pogotowałem pod przykryciem.
  8. Przed podaniem oprószyłem posiekanym lubczykiem.

Naprawdę chciałbym być skromny... ale wyszło PYCHA! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Wszystkie komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane (nie dotyczy podlinkowania nazwy użytkownika).
Linki do Waszych blogów mile widziane.