piątek, 1 sierpnia 2014

62. Sposób na POLSKIE jabłka

Niestety, ostatnie wydarzenia geopolityczne na wschodzie spowodowane embargiem na nasze jabłka mogą uderzyć w naszych rodzimych producentów. Niejako chcąc temu zapobiec kupiłem nieco większy zapas tych przepysznych owoców - w końcu Applejack* nie może się mylić. Mam nadzieję, że embargiem nie są objęte mirabelki i szczaw z nasypów - więc może jeszcze wyjdziemy na swoje.
Ale wróćmy do jabłek - wiadomo, nie każdy lubi.. postanowiłem więc napisać poradnik z czym to się je.

Po pierwsze - potrzebujemy kilku polskich jabłek. Na zdjęciu są już umyte :)


I właściwie dla tych niecierpliwych poradnik się kończy. Można zjadać ze smakiem. Smaczego!

Jeśli jednak macie ochotę na odrobinę dekadencji to...
 ... jabłuszka należy obrać ze skórki. Możemy do tego celu użyć noża lub obieraczki:


Obieraczką zdejmujemy skórkę  z polskiego jabłka w sposób przedstawiony poniżej:


Tak wygląda polskie jabłko obrane ze skórki:


Ci którzy już nie mogą wytrzymać i cieknie im ślinka, niechaj się nie krępują - Smacznego... 

Kto wytrzymał? Brawo... teraz można polskie jabłuszko pokroić w plasterki:


... i zrobić takie oto jabłuszkowe kanapki smarując plasterki miodem (z polskiej pasieki):


Plasterki można także pokroić podobnie jak ziemniaki (kartofle, pyry, etc.) na frytki:


A następnie polać je np. syropem klonowym:



Pychota ... moja "szarańcza" właśnie się zajadała.
Smacznego...

Zachęcam także do własnych eksperymentów z polskimi jabłkami. Pamiętam jak byłem piękny i młody (w przedszkolu znaczy się), mama kroiła mi jabłka na takie ćwiarki:


Potem wykrajała gniazda i te "dupki":


Uwielbiałem :)


A Władimir obejdzie się smakiem! - Figa z makiem, z pasternakiem...


* tak, tak oglądam... jak ktoś ma w domu trzylatkę to wie o czym piszę :)


zBLOGowani.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Wszystkie komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane (nie dotyczy podlinkowania nazwy użytkownika).
Linki do Waszych blogów mile widziane.