niedziela, 18 maja 2014

37. Pizza + sos

Dzisiaj młody chciał pizzę - nie grilla, nie schabowego... po prostu pizza i już.

No to zrobiłem:


Ciasto na pizzę:

Składniki*:
  • 2,5 szklanki mąki,
  • 0,5 szklanki letniego mleka,
  • 0,5 szklanki letniej wody,
  • 30 g świeżych drożdży,
  • 1 łyżka oleju roślinnego,
  • szczypta soli.
 * zaczęrpnięte z: ciastonapizze.pl

Składniki wymieszałem w drewnianej misce. Potem wszystko wygniatałem na blacie od czasu do czasu podsypując mąki. Gdy ciasto było gotowe, tj. nie kleiło się i odchodziło od ręki, odstawiłem je na chwilę na bok.

Wysłałem Panią Żonę po zioła do naszego tarasowego zielnika:


Przyniosła mi stamtąd kilka gałązek: tymianek, rozmaryn i świeżo zakupioną i posadzoną bazylię (w innej donicy):


Posiekałem wspomniane zioła i dodałem do ciasta. Wymieszałem/wyrobiłem ponownie. Wyłożyłem do blachy posmarowanej oliwą i odstawiłem niech chwilkę podrośnie.



Piekarnik ustawiłem na 180 stopi C - niech się grzeje... a w tym czasie robiłem sos do pizzy:


Sos do pizzy:

Składniki:
  • 1 duży lub 2 małe pomidory,
  • jedna czerwona słodka papryka (tu akurat dodałem słodką spiczastą),
  • trochę ketchupu,
  • niewiele wody,
  • ząbek czosnku (rozgnieciony),
  • zioła z własnego zielnika (szczypiorek, lubczyk, tymianek, bazylia, koperek).
Wszystko razem zblenderowałem - pycha...

A co na ciasto? Hmmm... co kto lubi :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Wszystkie komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane (nie dotyczy podlinkowania nazwy użytkownika).
Linki do Waszych blogów mile widziane.